Το «Διαμάντι» της Κοινωνικής Παιδαγωγικής

Το «Διαμάντι» της Κοινωνικής Παιδαγωγικής (Πηγή: ThemPra)


Κατά τους Eichsteller & Holthoff (2012) το διαμάντι συμβολίζει μια από τις πιο θεμελιώδεις αρχές της κοινωνικής παιδαγωγικής. Όλοι οι άνθρωποι είμαστε «διαμάντια» και έχουμε το δικαίωμα να μας δίνεται η δυνατότητα να «λάμπουμε». Εδώ ακριβώς έρχεται να παρέμβει η Κοινωνική Παιδαγωγική και να συμβάλει στην πράξη, θέτοντας για τον κάθε άνθρωπο τέσσερις βασικούς στόχους που συνδέονται στενά μεταξύ τους:
1) την ευημερία και την ευτυχία του
2) την ολιστική μάθηση
3) την παιδαγωγική σχέση
4) την ενδυνάμωσή του.
Χρησιμοποιώντας την έρευνα, αλλά και θεωρίες και έννοιες από άλλες επιστήμες, το πεδίο της Κοινωνικής Παιδαγωγικής εξασφαλίζει μια ολιστική προοπτική προς την κατεύθυνση της υλοποίησης αυτών των στόχων, που είναι περισσότερο δυναμική και δημιουργική παρά μηχανιστική και αυτοματοποιημένη.
Και μας υπενθυμίζει πως, πάνω απ’ όλα, τα παραπάνω είναι θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, για τα οποία είναι απαραίτητο όλοι να εργαζόμαστε συνεχώς, αν θέλουμε να είμαστε βέβαιοι ότι δεν παραβιάζονται ή παραμελούνται για κανέναν άνθρωπο.

Πηγή: ThemPra

Δημιουργός: Ελένη Κοντογιάννη

Είμαι φιλόλογος και εργάζομαι από το 1996 σε δομές τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης. Από το 2016 είμαι μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο ΠΤΔΕ του ΕΚΠΑ στην κατεύθυνση "Κοινωνικές Νευροεπιστήμες, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση". Δημιούργησα αυτό το blog στο πλαίσιο της διπλωματικής μου εργασίας, ώστε να ολοκληρώσω (επιτέλους!) τη φοίτησή μου. Ελάτε να συζητήσουμε για την Κοινωνική Παιδαγωγική και να μοιραστούμε τις εμπειρίες μας!

Αφήστε μια απάντηση